mm,m,m

Jako rodiče tří dětí (syn 14 let, dcera 11 let a dcera 7 let) jsme za posledních pět let dvakrát řešili, jestli naše děti s vynikajícími školními výsledky poslat na […]
Měly by děti se samými jedničkami jít na osmileté gymnázium?

Jako rodiče tří dětí (syn 14 let, dcera 11 let a dcera 7 let) jsme za posledních pět let dvakrát řešili, jestli naše děti s vynikajícími školními výsledky poslat na gympl, nebo ne. Nakonec syn i starší z dcer zůstali na základce a nelitujeme.

Rozhodnutí, zda poslat potomka místo druhého stupně na osmiletý gympl, považuji za velmi individuální. Z mého pohledu ho ovlivňuje kromě studijních předpokladů dětí mnoho dalších záležitostí, třeba kvalita druhého stupně konkrétní základní školy, dostupnost gymnázia (případně dalších alternativ), vztah dětí ke škole (i vzdělávání), kamarádi a zájmy dětí, kolektiv a vztahy ve třídě a také naše hodnoty, tedy co od školy vlastně očekáváme. 

Pro nás je například klíčová spokojenost našich dětí, rozvíjení jejich potenciálu, zájmu o vlastní učení, čas na koníčky, dobré vztahy v kolektivu i s učiteli) a komunita. Proto úplně chápu a naprosto respektuji, že se jiní rodiče s jinými dětmi v odlišné situaci rozhodnou jinak než my. A že oni i jejich děti mohou být díky přechodu na osmileté gymnázium spokojeni.

Proč to u nás vyhrála základka? Když říkám u nás, myslím nejen nás rodiče, ale i naše děti. Od malička jsme je nechali (spolu)rozhodovat tam, kde to bylo možné. Například si samy vybíraly zájmové aktivity nebo třeba volitelné předměty ve škole. V páté třídě v období před přípravou a přihlašování na gymnázia jsme si povídali o všech možnostech, co pro ně která volba znamená, a to včetně alternativ po skončení základní školy. Společně jsme zvolili základku, a to hlavně z těchto důvodů:

Spokojenost s kvalitou a dostupností naší školy 

Naše děti navštěvují státní základní školu, která je v některých oblastech progresivnější než jiné, v některých až tak moc ne. Oceňujeme, že se v první a druhé třídě neznámkuje, na druhém stupni se používá u části předmětů hodnocení kredity, které odměňují děti spíš za snahu než jen za výsledek. S většinou učitelů jsme spokojeni, slušně funguje komunikace s rodiči, děti mají na druhém stupni řadu volitelných předmětů, včetně volitelného druhého jazyka. Na škole působí speciální pedagog a psycholog, řeší se prevence různých nežádoucích jevů. Navíc máme školu pět minut chůze od domu, což je taky velký benefit. Výuka je přiměřeně náročná, během covidu velmi slušně fungovala u všech dětí online výuka. 

Vztahy a komunita

Vždycky jsme si s manželem přáli, aby naše děti měly stejně jako my možnost vyběhnout se spolužáky ze školy a trávit s nimi i volný čas. Obě děti měly kliku, že si ve třídě našly kamarády, a i my jsme mezi rodiči našli známé a přátele. Místní škola i školka také pořádají (pokud zrovna neřádí covid) řadu akcí, kde se mohou setkávat rodiče, děti i zaměstnanci školy.

Celý článek dostupný na: https://eduzin.cz/wp/2022/01/16/lucie-vaclavkova-proc-jsme-nechali-nase-chytre-deti-na-zakladni-skole-a-nedavali-je-na-osmilety-gympl/

Doučování pro děti ze sociálně slabších rodin funguje už pár let v Českých Budějovicích. Když se o tom Lída Blažková dozvěděla, po krátké době ji napadlo něco podobného založit i […]
Doučování od studentů pro studenty

Doučování pro děti ze sociálně slabších rodin funguje už pár let v Českých Budějovicích. Když se o tom Lída Blažková dozvěděla, po krátké době ji napadlo něco podobného založit i v Pelhřimově, kde doučování probíhá již čtyři roky. 

Jak to doposud chodí v Pelhřimově na gymnáziu?

Za celou dobu se na pelhřimovském gymnáziu vystřídalo již čtyřicet doučujících ve věku od patnácti do devatenácti let. Většina doučujících navštěvuje ono pelhřimovské gymnázium, nebo obchodní akademii, která je s gymnáziem spojena. V posledních letech zde doučovaly také dívky z jihlavských škol. 

V této době se v budovách pelhřimovského gymnázia doučuje přibližně patnáct dětí. Přesto, že hlavní vyučované předměty jsou matematika, český jazyk a anglický jazyk, najdou se i jedinci, kteří doučují fyziku, biologii nebo chemii. 

Pokud by měl někdo o doučování zájem, kam se má obrátit?

Je možné se obrátit na facebookové stránky ZPĚT na JEDNA Pe, na kterých jsou veškeré kontakty. Pro Pelhřimov také platí, že jsou rodičům i žákům odesílané e-maily s kontakty pro případný zájem na doučování.

„Když jsem začala s doučováním, byla jsem zrovna ve druháku. Už jsem věděla, jak to na naší škole chodí, takže jsem měla více času. Můj spolužák děti doučoval již od prváku a párkrát jsme se o tom spolu bavili. Dost mě k tomu inspiroval. Sama jsem si v tu dobu hrála s myšlenkou, že bych chtěla být učitelkou, takže se to zdálo jako vhodná příležitost. K tomu Lída sháněla další doučující, neboť byl o projekt velký zájem, tak jsem se přidala,“ popisuje svoji cestu k doučování doučující Sára Szczyrbová.

„Z pozice organizátora pro mě byla samozřejmost, že bych měla doučovat, bylo pro mě důležité poznat, jak to funguje v praxi, abych třeba neměla na další doučující nesplnitelné nároky, abychom mohli vzájemně sdílet zkušenosti a poradit si. Z pozice doučujícího jsem měla jednoduše pocit, že to má smysl a nedokázala jsem najít důvody, proč bych doučovat neměla, těžko bych před sebou takové rozhodnutí obhajovala. Mívali jsme většinou více dětí než doučovatelů a když před sebou máte konkrétní rodinu, které snad můžete trochu usnadnit život, tak se o to prostě pokusíte. V takovém momentu neřeknete „Ne, máme plno a neodejdete někam na kafe,“ popsala svou pozici organizátorka Lída Blažková.

Doučování od studentů, nebo od učitelů?

Toho, co vám doučování dá, je mnoho. Je to například skvělá příležitost pro studenty, kteří by do budoucna chtěli studovat učitelství. Naučíte se formulovat myšlenky a srozumitelně je podat dětem, nebo se naučíte si zorganizovat svůj čas. “Ono se to nezdá, ale vysvětlit někdy srozumitelně nějakou látku není vůbec jednoduché,” sdělila doučující Sara Szczyrbová. “Také se naučíte být více trpěliví a poznáte rozdíly mezi “světem” prvňáčka a páťáka.”

Lída Blažková Sařinu odpověď doplnila: „Dítěti také může být příjemnější právě nechat se doučovat někým mladším, protože se nemusí třeba stydět ptát se na otázky, které by si nedovolilo položit před svým vyučujícím. Dále nevím, jak je to dnes, ale když jsem byla na základní škole já, tak jsme často ani nabídku doučování ze strany učitelů neměli, a proto mi přijde důležité, aby tady byla nějaká alternativa.”

Samozřejmě výhodou doučování od učitelů na školách může být to, že učitel dítě zná zpravidla delší dobu, zná lépe prostředí, ve kterém se dítě pohybuje, dokáže možná lépe odhadnout slabé stránky dítěte a přístup učitele může být také v mnoha směrech odbornější a kvalitnější. Nevýhodou může být nižší míra individuálního přístupu, problematický vztah s nějakým vyučujícím nebo méně času na doučování. Jak říká Sara: „je potřeba najít to, co vyhovuje právě konkrétnímu dítěti.“

Kde všude můžu chodit na doučování?

Pokud máte problém s jakoukoliv látkou a rádi byste si ji procvičovali, zlepšovali se v ní, nebo byste jí potřebovali vysvětlit, zkuste se obrátit na své učitele, kteří budou jistě velice ochotní vám látku vysvětlit, nebo vám nabídnout pravidelné hodiny doučování. Pokud učitelé i přes vaši prosbu odmítnou, můžete se obrátit na jakékoliv doučující organizace.

ÍČKO TřebíčTřebíčhttp://icmtrebic.cz/doucko/
JsmeJini AkademiePelhřimovkatka@jsmejini.cz
2+2 škola matematikyJihlava2plus2jihlava@email.cz
Mgr. Hana PrchalováŘeplice, Bohdalečprchalova.nemcina@centrum.cz
Karin Havlíčková – StudánkaKutná Horakarin.havlickova@studanka.com
Studijní centrum BASIC – Jihlava, o.p.s.Jihlavajihlava@basic.cz
Studijní centrum BASIC – Vysočina, o.p.s.Pelhřimovpelhrimov@basic.cz
Doučka.czČervené Pečky, Kolínkontakt@doucka.cz
Mgr. Jana Kateřina KuklíkováVelké Meziříčíkuklja@seznam.cz
Eduard NechvátalHlinsko+420 739 128 439
Výuka a doučování jazyků Silvie KoškováChvaletice, Kolínsilvie.koskova1@seznam.cz
RNDr. Svatobor SyselVelká Bítešmat.kurz@seznam.cz
Eva Veselá – DoučováníPelhřimovveseledoucovani@gmail.com
Hana StejskalováStudnicehana.stejskalova13@gmail.com


Zde jsou tipy na doučování, kurzy i školení po celé České republice.

Rada dětí a mládeže Kraje Vysočina pořádá kurz Základy vodní záchrany. Tento kurz akreditován MŠMT jako kurz DVPP pod č. 34036/2019-3-984.Účastníci obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Termíny a místo […]
Kurz Základy vodní záchrany

Rada dětí a mládeže Kraje Vysočina pořádá kurz Základy vodní záchrany.

Tento kurz akreditován MŠMT jako kurz DVPP pod č. 34036/2019-3-984.
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu.

Termíny a místo konání:
Zahájení: sobota 26. 2. 2022 v 9:00.
Ukončení: sobota 26. 2. 2022 v 18:00.
Místo konání: sídlo RDMKV, Fr. Hrubína 753, Třebíč

Z obsahu kurzu vybíráme: 

Kurz je určen primárně pro učitele, pedagogy volného času, vedoucí a instruktory dětských organizací, ale jistě jej ocení každý rodič nebo trenér či instruktor plavání.

V rámci kurzu si zopakujeme aktuální doporučené postupy první pomoci a KPR, zaměřené především na děti a tonoucí osoby, včetně praktického nácviku i použití AED.

V hlavní části se budeme věnovat prevenci tonutí na přírodní i tekoucí vodě, ale také v domácím prostředí či na bazénech a koupalištích.

Nesmí chybět ani základy vodní záchrany a sebezáchrany, které si může každý vyzkoušet v praxi přímo na bazénu, kde kurz zakončíme.

CELKEM 8 hodin prezenční výuky.

Lektoři:
Oborní lektoři akreditované společnosti Balic, s.r.o. (www.uvodybeznehody.cz) 

Ceny a přihlašování:
Cena pro členy organizací sdružených v RDMKV: 1.590,- Kč na osobu.
Cena pro členy ostatních organizací: 1.990,- Kč na osobu.
Cena zahrnuje program, vstup do bazénu a stravování.

Přihlášky vyplňte do 13. 2. 2022 pomocí elektronického formuláře zde.

Další informace získáte na tel: 777 750 131, mail: info@rdmkv.cz

Většina spoků a dalších organizací už chystá letní tábory. Celá řada dětí jezdí na ty dobré tábory opakovaně, ale i tak je potřebná propagace. Rádi s tím pomůžeme. Pro propagaci […]
Dětským organizacím pomůžeme s propagací táborů

Většina spoků a dalších organizací už chystá letní tábory. Celá řada dětí jezdí na ty dobré tábory opakovaně, ale i tak je potřebná propagace. Rádi s tím pomůžeme.

Pro propagaci letních táborů je možné využít webový katalog, který provozujeme, na adrese www.tabory-vysocina.cz.

Každý rok na tomto webu desítky oranizací prezentují svoje tábory a stovky rodičů hledají, jaký tábor vybrat.

Neziskové organizace z Vysočiny mohou svoje tábory propagovat bezplatně. My naopak pravidelně táborovu činnost a náš katalog propagujeme v médích a na sociálních sítích.

Mít tábory na www.tabory-vysocina.cz se opravdu vyplatí 🙂

Díky akci Ledová města můžete společně s dětmi prozkoumat historii, podívat se do nejrůznějších muzeí a galerií, a vdechnout tak život poučkám ve školních učebnicích. Smyslem akce je umožnit veřejnosti […]
Něco o historii, kultuře a zajímavých místech vás naučí Ledová města

Díky akci Ledová města můžete společně s dětmi prozkoumat historii, podívat se do nejrůznějších muzeí a galerií, a vdechnout tak život poučkám ve školních učebnicích.

Smyslem akce je umožnit veřejnosti z celé republiky navštívit o pololetních prázdninách různé instituce (muzea, galerie, atd.) v různých městech po celé České republice a zároveň přivést návštěvníky do těchto míst v mimosezonním období.

Akce se můžou zúčastnit organizované skupiny (např. dětský oddíl s vedoucím, učitel se třídou, aj.), ale zároveň i veřejnost (rodiče s dětmi, ti se nejčastěji za zážitky vracejí).

Jak se přihlásit?

Jako úplně první je třeba vyplnit přihlašovací formulář se základními údaji o účastnících. Zmíněný formulář najdete pod tlačítkem níže.

E-mailem vám pak dorazí potvrzovací zpráva včetně Ledové karty v příloze. Tuto kartu noste u sebe, nejlépe v telefonu, abyste se jí mohli prokazovat v institucích, které na Ledovou kartu poskytují slevu na vstupném nebo jiných službách.

Na kartě bude kromě informací o skupině také speciální unikátní kód, který se může hodit v několika situacích (např. při komunikaci s organizátory nebo při žádostech o doplňující služby).

Pak už jen stačí si projít na webu města, která vás zajímají, a vyrazit na pohodový víkend!

Upozorňujeme, že pro každé město platí různá pravidla (jízdné, návštěvy institucí atd.). Pečlivě si proto u jednotlivých měst přečtěte instrukce.

Princip

Se spolupracujícími institucemi na základě předchozí domluvy je účastníkům nabídnut buď vstup zcela zdarma nebo alespoň zřetelná sleva na vstupném.

Účastníci se prokáží tzv. „Ledovou kartou“, která je opravňuje ke vstupu zcela zdarma nebo získání slevy na vstupném a je platná ve všech Ledových městech. „Ledová karta“ je zcela zdarma.

Navazujeme na akci Ledová Praha, kterou Pionýr každoročně pořádal v posledních 20 letech v Praze. Od prvního ročníku zájem o ni stále rostl, v posledních letech se jí každoročně zúčastnilo více jak 16.000 účastníků. Z tohoto konceptu budou vycházet jednotlivá ledová města po celé České republice a součástí Ledových měst 2022 bude i Ledová Praha.

Na to, jak vypadaly předchozí ročníky Ledové Prahy, se můžete podívat na webových stránkách www.ledovapraha.cz.

Partnery akce jsou přímo instituce, které dětem nabízejí vstupné ve většině případů se slevou nebo zcela zdarma.

Jedná se o přiblížení co nejširší nabídky, představení alternativy k pasivnímu pobytu doma (u počítače). Partnery mohou být i další zajímavá zařízení mající co nabídnout – science centra, přírodovědné stanice, sportovní centra.

Článek dostupný z: https://www.adam.cz/ledova-mesta/

Česká rada dětí a mládeže pořádá kurz Tvorba obsahu sociálních sítí, který s ohledem na současnou situaci proběhne v souladu s pravidly pro realizaci akreditovaných programů v režimu zákona o […]
Tvorba obsahu sociálních sítí – online kurz

Česká rada dětí a mládeže pořádá kurz Tvorba obsahu sociálních sítí, který s ohledem na současnou situaci proběhne v souladu s pravidly pro realizaci akreditovaných programů v režimu zákona o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků.Pokud se staráte o oddílové sociální sítě nebo máte chuť rozvíjet své znalosti z oblasti socek, tak se přihlašte na lednový kurz  tady:https://forms.gle/YUY3eSGmJ4VJzBKk6Videopozvánka od lektorky Marie Hákové https://youtu.be/77_b2YDp4K8Kurz bude probíhat čtyři večery online formou na platformě Zoom. Pro úspěšné absolvování je nutná minimálně 70% docházka.

Termíny:
středa 12. 1. 2022 v 17:00 – 19:30
středa 19. 1. 2022 v 17:00 – 19:30
středa 26. 1. 2022 v 17:00 – 19:30
středa 2. 2. 2022 v 17:00 – 19:30

Přihlášení je možné do 10. 1. 2022 do 12:00.

Medailonek lektora

Marie Háková je editor, obsahový stratég a social media copywriter.

Deset let spravovala sociální sítě v digitálních agenturách pro nejrůznější klienty (oblíbené projekty: EKO-KOM, Škodovka, Tchibo). Za online magazín Tchibo Blog, který vedla tři roky, vyhrála s týmem první místo v soutěži Fénix Content Marketing.
Teď se na rodičovské věnuje internímu vzdělávání v obsahové agentuře Bubble a na volné noze pokračuje se sociálními sítěmi (festival Struny podzimu, šátky a nosítka Vatanai).

Akreditace MSMT-32298/2020-6-695

Během čtyř večerů se naučíte, jak vymýšlet obsah pro online formáty – a je vlastně jedno, jestli potřebujete rozhýbat oddílový Facebook nebo jste dostali na starost web a tápete, co s ním.

Informace k obsahu kurzu:

Postupně projdeme:
– princip, na kterém stojí každý dobrý obsah,
– jak pracovat s pozorností (protože bez té si obsah nikdy nikdo nepřečte a neprohlédne),
– kde být vidět aneb aktuální sítě & formáty
– a jak poznat, že to děláme dobře.

Na konci každé lekce dostanete praktický úkol k vypracování do příštího setkání. Z těchto úkolů budete mít na konci cyklu funkční publikační plán kvalitního obsahu na sociální sítě, případně na blog.
Kurz je určený pro začínající a mírně pokročilé správce nebo koordinátory obsahu.

Vzdělávací kurz je určen široké cílové skupině pracovníků s dětmi a mládeží (od metodiků prevence, učitelů, koordinátory vzdělávání, přes pedagogy volného času a vychovatele až po pracovníky s dětmi a mládeží v NNO).
Účastníci po absolvování kurzu obdrží osvědčení bez časového omezení platnosti.

V Třebíči pracují desítky dobrovolníků v dětských organizacích. Jejich práce je náročná a často nedoceněná. Přitom pravidelná zájmová volnočasová činnost má zásadní význam ve výchově dětí a mládeže. Ve spojení s rodinou […]
Nominujte dobrovolníky na cenu Třebíčské srdíčko

V Třebíči pracují desítky dobrovolníků v dětských organizacích. Jejich práce je náročná a často nedoceněná. Přitom pravidelná zájmová volnočasová činnost má zásadní význam ve výchově dětí a mládeže. Ve spojení s rodinou a školou tvoří základ správného rozvoje osobnosti dítěte. Proto Třebíč a Rada dětí a mládeže kraje Vysočina tradičně oceňují dobrovolníky cenou „TŘEBÍČSKÉ SRDÍČKO“.

„Chceme ocenit dobrovolníky, kteří pravidelně a nezištně pracují ve svém volném čase s dětmi a mládeží,“ říká Jan Burda, předseda RDMKV a dodává: „Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo pracuje s dětmi, neváhejte ho nominovat na cenu Třebíčské srdíčko.“

Proč se cena jmenuje právě Třebíčské srdíčko? Cena dostala jméno podle Antonína Hobzy, který byl u vzniku skautingu v Třebíči a jeho život i práce pro děti mohou být vzorem všem, kdo s dětmi pracují. Jeho skautská přezdívka Srdíčko dala název i anketě.

Na cenu může být nominována osoba starší osmnácti let, která dlouhodobě vykonává nebo vykonávala pravidelnou dobrovolnou činnost ve prospěch dětí a mládeže v jejich volném čase na území města Třebíče minimálně tři roky.

Navrhnout udělení ceny může kdokoli. Nutné je zaslat do 23. ledna nominační formulář, který je k dispozici na webu www.trebicskesrdicko.cz

Děti i dospělí si to zamilovali Stavění betlémů ať už na vesnicích nebo ve městech, dřevěné nebo ze slámy. K Vánocům betlémy neodmyslitelně patří. Lidé jsou vynalézaví a každým rokem […]
Živý, dřevěný nebo malovaný? Který z betlémů máte nejraději?

Děti i dospělí si to zamilovali

Stavění betlémů ať už na vesnicích nebo ve městech, dřevěné nebo ze slámy. K Vánocům betlémy neodmyslitelně patří. Lidé jsou vynalézaví a každým rokem originálnější, rádi vymýšlí a společnými silami vždy vykouzlí něco nového, i když obsah je opakující. Z postav by neměla chybět Marie, Josef, Ježíšek v jesličkách, tři králové a z řad zvířecích oslík a vůl. Tyto základní postavy pak doplňují mnoho dalších, andělé, pastýři, zvěř všeho druhu od oveček, až třeba po velblouda, či lamu, krávy, husy. Lidé si zamilovali i ztvárnění živých betlémů, kdy příběh je nejčastěji odehráván přesně na Štědrý den před půlnoční mší, někde v blízkosti kostela, nebo na náměstí.

Do muzea, kostela, či kulturních domů

Od 25. listopadu 2021 do 2. února 2022 můžete navštívit v mnoha koutech České republiky vystavené betlémy. Ať už máte rádi atmosféru kostela, nebo si vyberete nějaké to muzeum, rodinným výletem za touto tradicí neuděláte chybu. Například můžete zavítat do Třebíče na výstavu s názvem Včera a dnes, která se koná v Muzeu Vysočiny.  Děti i dospělí se mohou těšit na různá provedení, papírové, keramické, dřevěné, nebo kombinované, od menších, až po velké rozměry s mnoha exponáty. Vánoční výstava betlémů bude přístupná návštěvníkům od 26. listopadu 2021 do 16. ledna 2022. Vstupné je 60 korun dospělí a 35 korun děti. Otevírací doba pro veřejnost je ve dnech, úterý až neděle 9 – 12, 13 – 17 hodin (24. prosince 9 – 12 hodin, 25. – 30. prosince 9 – 12, 13 – 17 hodin, 31. prosince 9 – 12 hodin, 1. ledna 13 – 17 hodin).

Tradice betlémů sahá do 13. století

Za otce betlémářské tradice lze považovat Františka z Asissi. Roku 1223 na půlnoční mši v jeskyni vystlané senem, přivedl vola a oslíka jako připomínku prostého prostředí, ve kterém se Ježíš narodil. Ke mši se váže i legenda, podle které se Františkovi během kázání zjevilo Jezulátko. V polovině 16. století díky řádů Jezuitů došlo k rozmachu této tradice. Jezuité cestovali s dřevěnými betlémy po celém kontinentě, první zmínka o betlémě jako takovém je z roku 1560 z Portugalska a o dva roky později byl k vidění také v Praze v kostele svatého Klimenta. Od tohoto počinu se začaly stavět jeho kopie a přizpůsobovat se českému prostředí. Proto můžete spatřit v řadách exponátů rybáře, kupce,  nebo od roku 1680 využití mechanického systému. Postupem času se betlémy zdokonalovaly a nezůstalo se jen u dřevěného materiálu, využití bylo různorodé hlína, včelí vosk, sláma a mnoho dalšího.

I v roce 2022 jsou vyhlášeny ankety Skutek roku a Zlatá jeřabina. Nominace do obou anket můžete zasílat do 31. 1. 2022 elektronicky prostřednictvím nominačních formulářů, které jsou k dispozici na www.kr-vysocina.cz/pocinroku. Skutek roku  […]
Nominujte v anketách Skutek roku a Zlatá jeřabina

I v roce 2022 jsou vyhlášeny ankety Skutek roku a Zlatá jeřabina.

Nominace do obou anket můžete zasílat do 31. 1. 2022 elektronicky prostřednictvím nominačních formulářů, které jsou k dispozici na www.kr-vysocina.cz/pocinroku.

Skutek roku 

Letos již po třinácté – skutky fyzických osob lze nominovat v oblastech sociálně-zdravotní, životní prostředí, volný čas dětí a mládeže, poradenství, vzdělávání a osvěta. Oblasti pro nominace právnických osob jsou sociálně – zdravotní, ekonomická, životního prostředí, volný čas dětí a mládeže, poradenství, osvěta a vzdělávání.

Kontaktní osobou je Lucie Kropáčková, odbor regionálního rozvoje, e-mail: Kropackova.L@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 564.

Zlatá jeřabina 

18. ročník – cena Kraje Vysočina za kulturní počin roku 2021 bude stejně jako v předchozích letech rozdělena do dvou kategorií, a to Kulturní aktivita a Péče o kulturní dědictví. V první kategorii lze nominovat kulturní akci, jako je např. koncert, festival, divadelní a hudební přehlídka, ediční počin, muzejní expozice apod. Lze nominovat i aktivity, které probíhaly z důvodu Covid-19 pouze v online podobě v prostředí internetu. Ve druhé kategorii je možno nominovat příkladnou obnovu historických objektů (rekonstrukce, restaurování, revitalizace, oprava či údržba), ale také příkladné novostavby, dostavby či jiné úpravy v historickém prostředí nebo též činnost fyzických či právnických osob orientovanou na záchranu, prezentaci a propagaci kulturního dědictví. Podmínkou je, aby akce proběhly v roce 2021 na území Kraje Vysočina.

Kontaktní osobou je Ing. et Ing. Jana Tymová, odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu, e-mail: Tymova.J@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 260.

Následné hlasování veřejnosti bude probíhat během března roku 2022.

Předem vám děkujeme za návrhy dobrých skutků a příkladných počinů, které vás v loňském roce oslovily a vnímáte je jako mimořádné.

Kraj Vsočina vypisuje tyto nové dotační programy: Památky 2022 – ID programu: FV02824 Popis: program na podporu obnovy kulturních památek a zpracování předprojektové dokumentace obnovy kulturních památek Finanční alokace: 15 […]
Dotační programy Kraje Vysočina

Kraj Vsočina vypisuje tyto nové dotační programy:

Památky 2022 – ID programu: FV02824

Popis: program na podporu obnovy kulturních památek a zpracování předprojektové dokumentace obnovy kulturních památek

Finanční alokace: 15 500 000 Kč, termín pro podání žádostí : 17. 1. – 15. 2. 2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02824

Obnova venkova Vysočiny 2022 – ID programu: FV02825

Popis: V rámci programu je podporována obnova budov a další infrastruktury v majetku obcí (např. budovy občanské vybavenosti, radnice, místní komunikace a chodníky, komunální technika, hasičské zbrojnice, veřejná zeleň). V obci do 1500 obyvatel včetně může být projekt realizován kdekoliv na území obce. V obci nad 1500 obyvatel může být projekt realizován pouze v samostatné části obce dle číselníku ČSÚ. Tato část obce nesmí být stavebně propojena s mateřskou obcí.

Finanční alokace: 89 000 000 Kč, termín pro podání žádostí: 01.02.2022 – 24.06.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02825

Účast na mistrovství a pořádání mistrovství 2022 – ID programu: FV02826

Popis: Účelem poskytovaných finančních prostředků je podpora sportovců na významných mezinárodních akcích ve sportovních disciplínách a podpora pořádání oficiálních sportovních mistrovství na území Kraje Vysočina, a to z důvodu reprezentace Kraje Vysočina v zahraničí, podpory dalšího sportovního rozvoje krajských sportovců, zvýšení zájmu o daný sport a podpory rozvoje cestovního ruchu.

Finanční alokace: 1 000 000 Kč, termín pro podání žádostí: 17.01.2022 08:00:00 – 31.10.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02826

Sportujeme a volný čas 2022 – ID programu: FV02829

Popis: Program je zaměřen na zajištění dlouhodobých sportovních a volnočasových aktivit dětí a mládeže v regionu, a to z důvodu zajištění plnohodnotného a zdravého trávení volného času dětí a mládeže a vytvoření společné identity obyvatel Kraje Vysočina.

Finanční alokace: 5 000 000 Kč, termín pro podání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02829

Celoroční aktivity handicapovaných 2022 – ID programu: FV02830

Popis: Jedná se o program na podporu sportovních a volnočasových aktivit handicapovaných dětí, mládeže a dospělých z Kraje Vysočina. Důvodem podpory je dlouhodobý rozvoj a zkvalitňování péče o handicapované děti, mládež a dospělé v Kraji Vysočina. K naplňování účelu programu je podporována pravidelná, dlouhodobá činnost, na kterou mohou navazovat aktivity jednorázového charakteru.

Finanční alokace: 600 000 Kč, termín pro podání žádostí: 31.01.2022 08:00:00 – 11.02.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02830

Učební pomůcky 2022 – ID programu: FV02832

Popis: Finanční podpora je určena na pořízení učebních pomůcek sloužících k rozvoji talentu žáků škol v Kraji Vysočina.

Finanční alokace: 1 000 000 Kč, termín podání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02832

Postupové soutěže a přehlídky pro děti a mládež 2022 – ID programu: FV02847

Popis: Účelem poskytovaných finančních prostředků je podpora rozvoje mimoškolních a volnočasových aktivit dětí a mládeže ve formě postupových soutěží a přehlídek.

Finanční alokace: 500 000, termín podání žádostí: 17.01.2022 8:00:00 – 31.10.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02847

Místní agenda 21 a zdraví 2030 v Kraji Vysočina 2022 – ID programu: FV02833

Popis: Jedná se o podporu uplatňování principů udržitelného rozvoje, místní Agendy 21 a Zdraví 2030, na úrovni obcí, měst, mikroregionů, MAS, škol a nestátních neziskových organizací v Kraji Vysočina. Program je zaměřen na podporu aktivit, které mají přímou souvislost s naplňováním Kritérií MA 21 a Programu Zdraví 2030 pro Kraj Vysočina.

Finanční alokace: 2 800 000 Kč, termíny pro podání žádostí: 20.01.2022 08:00:00 – 07.05.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02833

Dobrovolnictví 2022 – ID programu: FV02834

Popis: Účelem poskytnutých finančních prostředků je podpora dobrovolnických center, případně dobrovolnických center rozšířených o neformální pomoc osobám závislým na pomoci jiné osoby

Finanční alokace: 2 900 000 Kč, termín pro podání žádosti: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02834

Provozování domácí specializované paliativní péče 2022 – ID programu: FV02835

Popis: Cílem je zajistit spolufinancování nákladů na provoz středisek domácí hospicové/paliativní péče na území Kraje Vysočina, a to z důvodu zajištění co nejvyšší možné míry dostupnosti sociálních služeb v Kraji Vysočina.

Finanční alokace: 28 000 000 Kč, termín pro podání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02835

Bavíme se na Vysočině 2022 – ID programu: FV02842

Popis: Program na podporu krátkodobých, aktivit v oblasti kultury, volného času a sportu

Finanční alokace: 3 700 000 Kč, termín pro podání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02842

Sportoviště, klubovny a táborové základny 2022 – ID programu: FV02846

Popis: Účelem poskytnutých finančních prostředků je modernizace a údržba zařízení pro sportovní, tělovýchovné a zájmové aktivity, a to z důvodu zlepšení podmínek pro sportovní a volnočasové vyžití obyvatel regionu.

Finanční alokace: 4 750 000 Kč, termín podání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02846

Ekologická výchova 2022 – ID programu: FV02848

Popis: Program na podporu environmentálního vzdělávání, osvěty a aktivní účasti na péči a ochraně životního prostředí

Finanční alokace: 1 000 000, termín pro podání žádostí: 17.01.2022 – 15.02.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02848

Postupové přehlídky v kultuře 2020 – ID programu: FV02850

Popis: Podpora pořadatelů krajských postupových a národních přehlídek (jimž předcházejí krajské postupové přehlídky) v oblasti neprofesionálního umění, které se konají v Kraji Vysočina.

Finanční alokace: 350 000 Kč, termín pro podání žádostí: 15.01.2022 8:00:00 – 31.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02850

Svoz klientů do denních stacionářů a center denních služeb 2022 – ID programu: FV02852

Popis: Účelem je zajištění svozu klientů do denních stacionářů a center denních služeb, a to z důvodu zajištění co možná nejvyšší míry dostupnosti sociálních služeb v Kraji Vysočina.

Finanční alokace: 3 000 000 Kč, termín pro odevzdání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02852

Krajská centra talentované mládeže – ID programu: FV02853

Popis: V rámci programu je podporován provoz a fungování Krajských center talentované mládeže v Kraji Vysočina (KCTM), která zajišťují dlouhodobé sportovních aktivity talentované mládeže v regionu.

Finanční alokace: 8 000 000 Kč, termín pro podání žádostí: 17.01.2022 – 28.01.2022, detaily na: https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02853













Komentovaná prohlídka Krajské knihovny Vysočiny
21 února - 16:00
Krajská knihovna Vysočiny Žižkova 4344
Havlíčkův Brod, Vysočina Česká republika
Čtenářský klub
14 ledna - 17:00
Krajská knihovna Vysočiny Žižkova 4344
Havlíčkův Brod, Vysočina Česká republika
Radomír Čížek: Kyrgyzstán – sám na kole horskou divočinou Ťan-Šanu
7 února - 18:00
Krajská knihovna Vysočiny Žižkova 4344
Havlíčkův Brod, Vysočina Česká republika

Měly by děti se samými jedničkami jít na osmileté gymnázium?

Jako rodiče tří dětí (syn 14 let, dcera 11 let a dcera 7 let) jsme za posledních pět let dvakrát řešili, jestli naše děti s vynikajícími školními výsledky poslat na […]

Doučování od studentů pro studenty

Doučování pro děti ze sociálně slabších rodin funguje už pár let v Českých Budějovicích. Když se o tom Lída Blažková dozvěděla, po krátké době ji napadlo něco podobného založit i […]

Kurz Základy vodní záchrany

Rada dětí a mládeže Kraje Vysočina pořádá kurz Základy vodní záchrany. Tento kurz akreditován MŠMT jako kurz DVPP pod č. 34036/2019-3-984.Účastníci obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného kurzu. Termíny a místo […]

Dětským organizacím pomůžeme s propagací táborů

Většina spoků a dalších organizací už chystá letní tábory. Celá řada dětí jezdí na ty dobré tábory opakovaně, ale i tak je potřebná propagace. Rádi s tím pomůžeme. Pro propagaci […]

Něco o historii, kultuře a zajímavých místech vás naučí Ledová města

Díky akci Ledová města můžete společně s dětmi prozkoumat historii, podívat se do nejrůznějších muzeí a galerií, a vdechnout tak život poučkám ve školních učebnicích. Smyslem akce je umožnit veřejnosti […]

Tvorba obsahu sociálních sítí – online kurz

Česká rada dětí a mládeže pořádá kurz Tvorba obsahu sociálních sítí, který s ohledem na současnou situaci proběhne v souladu s pravidly pro realizaci akreditovaných programů v režimu zákona o […]

Nominujte dobrovolníky na cenu Třebíčské srdíčko

V Třebíči pracují desítky dobrovolníků v dětských organizacích. Jejich práce je náročná a často nedoceněná. Přitom pravidelná zájmová volnočasová činnost má zásadní význam ve výchově dětí a mládeže. Ve spojení s rodinou […]

Živý, dřevěný nebo malovaný? Který z betlémů máte nejraději?

Děti i dospělí si to zamilovali Stavění betlémů ať už na vesnicích nebo ve městech, dřevěné nebo ze slámy. K Vánocům betlémy neodmyslitelně patří. Lidé jsou vynalézaví a každým rokem […]

Nominujte v anketách Skutek roku a Zlatá jeřabina

I v roce 2022 jsou vyhlášeny ankety Skutek roku a Zlatá jeřabina. Nominace do obou anket můžete zasílat do 31. 1. 2022 elektronicky prostřednictvím nominačních formulářů, které jsou k dispozici na www.kr-vysocina.cz/pocinroku. Skutek roku  […]

Dotační programy Kraje Vysočina

Kraj Vsočina vypisuje tyto nové dotační programy: Památky 2022 – ID programu: FV02824 Popis: program na podporu obnovy kulturních památek a zpracování předprojektové dokumentace obnovy kulturních památek Finanční alokace: 15 […]

[[EventsCalendarLarge]]